Nice...

Heyhey daar,

mn laatste blog bericht eindigde met het feit dat ik in de namiddag ging sandboarden. Wel, ik moet iedereen gelijk geven die het gedaan heeft: het is machtig gewoonweg. hoewel ik er eigenlijk niets van bakte aangezien het zo verschillend is als snowboarden. niet dat ik goed kan snowboarden (alhoewel dat ik vin van wel) :-).nu het was ook met het kliksysteem van snowboats en ik was telkens bang om eruit te klikken wat uiteindelijk ook gebeurde. met dergelijke boats heb ikzelf geen ervaring. Nu samen met Katha en Robert zijn we met de buggies gaan rijden samen met ng enkele gasten van Denemarken en enen van Duitsland ook. Die andere gasten waren met een busje op weg naar het zuiden en de Duitser reisde met zijn busje (de denen konden ervan mee gegeten om enkele tijd met hem samen te reizen) van Amerika naar het zuiden. gewoonweg zot eigenlijk. Na het sandboarden gingen we met Paul, Cecilia, Katha, Tony en nog enkele andere op zoek naar de goedkope bbq. uiteindelijk had Paul zich vergist en was het de dag erna. niet getreurd hebben we dan maar terug in ons hostel gegeten en gedronken.

De volgende dag ben ik samen met Katha en Tim vertrokken voor een nacht in Nasca, om de tekeningen in de grond te zien. Katha ging met een andere maatschappij dat wij en hadden een bepaald uur afgesproken in Nasca. Tim en mezelf hadden echt een lokale bus genomen waardoor we voor drie uren heel krap zaten en de enige vreemden waren. aangekomen in Nasca konden we op zoek gaan naar een hostel. Uiteindelijk werd het een hostel met zwembad en free internet voor 15sols per nacht. Zot gewoonweg. Na enkele tijd te wachten op Katha zagen we haar samen met een lokale typ. Hij is de hele namiddag met ons op stap gegaan. we zijn in de late namiddag naar de wachttoren geweest om enkele tekeningen te zien en dat was het. Tim ging smorgens de vlucht nemen zodat je ze beter kon zien, maar ik had genoeg met de wachttoren en het was veel goedkoper. s avonds hebben we enkele pintjes gekocht en frietjes met kip gegeten. De locale gast was heel rijk.Hij is baas van verschillende bedrijven en maar 24jaar en heeft heel veel goud. Nice person maar toch ogen uitkijken zodat we niet opgelicht worden ofzo. Ik en Tim verblijven in een ander hostel dan Katha. Enkele biertjes samen gedronken en dan hebben ik en Tim Katha afgezet bij haar hostel. En wie zagen we op de terugweg naar Katha haar hostel: Nadine…Tony zou echt jaloers zijn denk ik.  Ze gaat wss morgen mee met Tim naar de nasca Lines zien dus ja…picture for tony .

S morgens vroeg had ik afgesproken om samen met de local boy en Katha te zoeken voor een goedkoop ticket naar Cusco. Via connecties kon de locale jongen aan een verminderde prijs komen voor cruz del sur…95 sols ipv 175 sols. En het was wss de eerste klasse…we hadden met tim afgesproken rond 1uur om samen dan te gaan eten want hij nam de vlucht boven de nasca Lines. We hebben samen gaan eten in een zeer lokaal restaurant…voor 7sol kregen we soep (met kiekepoten erin) en een volwaardige maaltijd. Daarna hebben ik en Katha afscheid genomen van Tim aangezien hij naar noorden gaat. Katha en mezelf hebben dan de tijd gespendeerd aan het zwembad van ons hotel en wat muziek ed uitgewisseld. Rond 11 savonds was het zover en zijn we elk onze eigen weg gegaan. Binnen enkele dagen komen we(lees ik en Katha) terug samen in Cusco.

Rond de middag kwam ik weliswaar versleten toe in het hostel in Cusco. Het is een heel mooi hostel nl Yamaya. Na eventjes te relaxen en een douche te hebben genomen ben ik de stad ingetrokken. Wat bekijken hoe het eruit zag en wat sightseeing, beetje relaxen…just enjoying of being here. S avonds ben ik dan kip met frietjes gaan eten zodat ik vroeg ik mn bed kon kruipen want ik was heel moe. Tegen 21u zat ik erin om de volgende morgen fris te zijn voor mn wandeling. Om de dag af te sluiten heb ik dan nog een pintje gedronken in de pub van het hostel maar er was niemand aanwezig voor een feestje.

Ben helemaal terug de oude na gisteren. Heel goed geslapen en klaar voor een skype date met de mama en papa. Kijk er naar uit. Na de skype date met mn ouders ben ik de wandeling begonnen van de Lonely planet. Het was een heel aangename wandeling en ik ben tot helemaal boven geweest waar er een jesus christus beeld staat. Daar had ik een heel mooi overzicht over de hele stad. Echt de max. Ook heb ik langs de 12 hoeken steen gewandeld. Heel veel gezien en ik ken Cusco na één dag al bijna uit mn hoofd.

In de namiddag ben ik mn Spaanse lessen gaan regelen. Ik moest eerst een test afnemen om te kijken hoe goed mn Spaans was. Daarna was het precies een mondeling examen maar ik denk wel dat ik al in niveau 2 zit. De lessen starten maandag dus ik kijk er in ieder geval naar uit. Misschien wel niet naar het feit dat ik vroeg moet opstaan maar ach ja…kwil vooral veel Spaans leren. Het is samen met een jongen dat ik de lessen zal volgen voor drie weken. Ik wilde eigenlijk een appartement huren maar ze hadden er enkel één voor maar twee weken. Dit is veel te kort…

Ik ben daarna gewoon wat gaan rondwandelen in de straten en genoten van alles. S avonds ben ik vroeg gaan slapen want er was niet echt iets te doen die mee aanstond.

Aangezien er in mn hostel niemand maar dan ook niemand aanwezig was heb ik beslist om een goedkoper, beter en meer levendig hostel te boeken voor de drie weken. Uiteindelijk ben ik beland in Pariwana en kmoet eerlijk toegeven: het was de beste beslissing van mn gehele trip al. Heel veel volk, veel activiteiten en ik slaap in de kamer van de personen die langer blijven dan enkele dagen en het zijn dus allemaal jongens. Maar heel vriendelijke jongens en fuifbeesten…amai.

S middags ben ik gaan rondwandelen in de stad en er was een soort parade aanwezig waardoor er heel veel ambiance was op het stadplein en in het lokale kerk was er een ook trouw bezig. Ze was in het wit gekleed net als bij ons en toen ze buiten kwamen speelde er een Mexicaans bandje. De mensen gooiden niet met rijst maar met confetti.

S avonds ben ik gewoon in de bar gaan zitten en ik zat tegenover een meisje van Amerika. We begonnen te praten en uiteindelijk trakteerden we elkaar. Het was een aangename conversatie. Ze studeert voor enkele maanden in Lima en had nu enkele vrije dagen waardoor ze Machu Picchu zal bezoeken. Uiteindelijk kwamen we op het idee om morgen iets samen te doen. Alleen moesten we nog uitzoeken wat we zouden doen maar uiteindelijk kwam er snel iets uit de bus.

We zijn dan nog samen gaan eten en hebben de avond gezellig afgesloten. In de bar van ons hostel was er een feestje aan de gang waardoor er heel wat muziek was. Ik heb er gelukkig kunnen doorslapen.

S morgens vroeg hadden we afgesproken: rond 9u. eerst op het gemak ontbeten en het was heerlijk. Het ontbijt in dit hostel is helemaal in orde. Daarna hebben we de lokale bus genomen voor 4 sols naar Urubamba. Het was een overbevolkte bus met heel veel stinkende mensen. Misschien mezelf inclusief. Na een trip van 1,5 uur kwamen aan in het station waar we een taxi voor 10 sols namen naar Ollantaytambo. WAAAAW!!!wat een mooie site was me dat. Echt heel mooi! In de berg tegenover het park kon je zelfs een gezicht uit de rots zien komen. Er zijn heel veel stenen die gelijk een gezicht lijken. Zo zot en mooi dat dit kon bewaard blijven. Ik was echt onder de indruk dus vraag me niet hoe ik zal reageren op Machu Picchu. Na een klein uurtje te hebben rondgewandeld kwamen we terug om een taxi te zoeken. Aangezien het toeristisch biljet voor twee dagen geldig is moest ik vandaag een andere plaats bezoeken. Anders zou het me niet lukken om drie van de vier te bezoeken. Ik besloot daarom om Moray nog te bezoeken. In Ollantaytambo werden we aangesproken door een private taxichauffeur die voor 150 sols ons naar Moray wilde voeren en naar de salt pans en dan naar Cusco. Uiteindelijk was het ik alleen die naar Moray ging. We hebben de prijs kunnen afdingen naar 80sols maar toch vond ik het een hoge prijs. Nu ja, ik had blijkbaar een zwak moment en durfde geen risico nemen waardoor ik toegestemd had. Nu hij heeft gewacht op me terwijl ik Moray bezocht en heeft me heelhuids teruggebracht naar Cusco. Moray deed me denken aan het amfitheater van Griekenland. Het waren drie grote cirkels met hele hoge trappen om tot beneden te geraken. Het is gewoon zot dat je dit gewoonweg tegenkomt in de middle of nowhere. Echt prachtig. Om er te geraken hebben we echt de binnenwegen genomen waardoor ik ook kon genieten van prachtige uitzichten. De bergen zijn groen, bruin en sommige gedeelte roze. Dit omdat het een andere soort grond is. Echt prachtig!!!! Rond 17u was ik terug in stad waardoor ik daarna heb gedoucht en mn dagboek aan het bijwerken ben. Het was een dure dag: toeristisch ticket kopen en dan nog eens veel geld voor de chauffeur. Het was een niet echt backpackers dag maar het kan niet altijd lopen gelijk ik zelf zou willen. Ik ben eigenlijk een beetje ontgoocheld in mezelf omdat ik het risico niet aandurfde maar ja…morgen is er terug een nieuwe dag …

Hasta Luego

Mel

Reageren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd